Ikonerne F3 og D300


Nikon F3 er et ikonisk SLR. Jeg ejer et selv, og elsker dette kamera. Den glæde jeg føler blot ved at røre ved dette mekaniske vidunder er stor. I andre har måske lignende favoritter blandt Nikon's SLR kameraer. Lad mig høre hvilket Nikon SLR I synes er det mest ikoniske, og som I enten ejer eller gerne vil eje.



Men det store spørgsmål er om eet Nikon DSLR nogensiden vil nå ikonisk status om 20 år. Mit bud er Nikon D300(S) - ikke blot fordi jeg selv ejer dette kamera (D300), men fordi det på mange måder blev et reference DSLR for mange af os amatørfotografer. Det var det kamera vi voksede op med, og som vi beholdt indtil vi tog springet til FX-formatet - mange af os sprang over D700, og ventede til D800 og D600.

Hvad mener I? Hvilket Nikon DSLR vil opnå ikonisk status om 20 år?
2